GRI Standard |
Numer wskaźnika |
Nazwa wskażnika GRI |
Miejsce / Odniesienie |
|
Założenia i podstawy raportowania |
GRI 101 |
|||
Wskaźniki profilowe |
GRI 102 |
|||
GRI 102-1 |
Nazwa organizacji |
|||
GRI 102-2 |
Opis działalności organizacji, główne marki, produkty |
Orange Polska w roku 2018 w liczbach |
||
GRI 102-3 |
Lokalizacja siedziby głównej organizacji |
Kontakt |
||
GRI 102-4 |
Lokalizacja działalności operacyjnej |
|||
GRI 102-5 |
Forma własności i struktura prawna organizacji |
|||
Od listopada 1998 r. akcje Orange Polska S.A. (wcześniej Telekomunikacji Polskiej S.A). są notowane na rynku podstawowym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. w systemie notowań ciągłych. Akcje Spółki wchodzą w skład następujących indeksów: największych spółek WIG20 oraz WIG30, szerokiego rynku WIG, indeksu branżowego WIG telekomunikacja, indeksu spółek zaangażowanych w społeczną odpowiedzialność biznesu – RESPECT Index. W 2018r. Orange Polska S.A. ponownie znalazł się w prestiżowym gronie giełdowych spółek odpowiedzialnych społecznie. W ogłoszonym przez Giełdę Papierów Wartościowych nowym składzie RESPECT Index znalazło się 28 spółek. Orange Polska S.A. jest obecna w tym zestawieniu od pierwszej edycji. RESPECT Index cieszy się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców i inwestorów, dostrzegających zależność między uwzględnianiem aspektów społecznych i środowiskowych, a wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. Dodatkowo Orange Polska S.A. notowany jest w globalnym Indeksie FTSE Russell ESG Ratings, który uwzględnia wyniki ESG (środowiskowe, społeczne i zarządcze) firm. |
||||
GRI 102-6 |
Obsługiwane rynki |
|||
GRI 102-7 |
Skala działalności |
|||
GRI 102-8 |
Dane dotyczące pracowników oraz innych osób świadczących pracę na rzecz organizacji |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
GRI 102-9 |
Opis łańcucha dostaw |
Otoczenie zewnętrzne - łańcuch dostaw |
||
GRI 102-10 |
Znaczące zmiany w organizacji lub łańcuchu wartości |
Brak zmian |
||
GRI 102-11 |
Zasada ostrożności / przezorności |
|||
GRI 102-12 |
Inicjatywy zewnętrzne |
|||
Szerokie Porozumienie na rzecz Rozwoju Umiejętności Cyfrowych, Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, Kodeks dobrych praktyk w zakresie bezpiecznego korzystania z telefonów komórkowych, Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie - opis na stronie www.orange.pl/kodeksy.phtml, Global Compact www.ungc.org.pl/o-nas/obszary-dzialan/, Partnerstwo dla środowiska www.gridw.pl/partnerstwo, Kolalicja Rzeczników Etyki. Wskazane inicjatywy mają charakter dobrowolny. |
||||
GRI 102-13 |
Członkostwo w stowarzyszeniach i organizacjach |
|||
Organizacje krajowe: Pracodawcy RP, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, BCC, Fundacja Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Udział we wskazanych organizacjach ma dla firmy charakter strategiczny, przedstawieciele firmy zasiadają w ich ciałach zarządczych, firma opłaca składki członkowskie wspierając działania statutowe oraz bierze udział w dodatkowych projektach organizacji. Oragnizacje międzynarodowe: European Telecommunications Network Operators’ Association (ETNO) - Forum for International Irregular Network Access (FIINA) - Global Compact - Global Settlements Carrier Group (GSCG) - International Cable Protection Committee (ICPC) - International Inbound Services Forum (IISF) - International Telecommunication Union (ITU) - RIPE Network Coordination Centre (RIPE NCC) - TeleManagement Forum (TM Forum) - Forum of Incidents Response and Secutiry Teams (FIRST) - GSM Association (GSMA) - European Internet Exchange Association (Euro-IX). Udział w tych organizacjach ma charakter branżowy i wiąże się z opłatą składek oraz udziałem w róznych projektach wskazanych organizacji. |
||||
GRI 102-14 |
Oświadczenie kierownictwa najwyższego szczebla |
|||
GRI 102-15 |
Opis kluczowych wpływów, szans i ryzyk |
Zarządzanie ryzykiem |
||
GRI 102-16 |
Wartości organizacji, kodeks etyki, zasady i normy zachowań |
|||
Każdy pracownik Orange Polska jest obowiązany do zapoznania się z kodeksem etycznym, a e- learningowe szkolenie „Etyka w Orange Polska” znajduje się wśród szkoleń obowiązkowych dla nowozatrudnionych pracowników. Również nasi dostawcy i partnerzy biznesowi są zobowiązani do zapoznania się i przestrzegania kodeksu etycznego, co zawarte jest w klauzuli Compliance umów. Kodeks w języku polskim jest udostępniony na stronie internetowej spółki – http://www.orange.pl/kodeksy.phtml Za rozpatrywanie spraw związanych z przestrzeganiem norm etycznych odpowiedzialna jest Komisja ds. Etyki. W jej skład wchodzi pięciu członków: Przewodniczący, dwóch stałych członków (Członek Zarządu ds. Zasobów Ludzkich, Dyrektor Audytu Wewnętrznego) oraz dwóch członków powoływanych na trzyletnie kadencje. Dodatkowo pracę Komisji wspiera dwóch stałych Sekretarzy. |
||||
GRI 102-17 |
Mechanizmy umożliwiające uzyskanie porady dot. zachowań w kwestiach etycznych |
|||
GRI 102-18 |
Struktura nadzorcza organizacji |
|||
GRI 102-22 |
Skład najwyższego organu zarządczego oraz jego komitetów |
Nasze podejście do ładu korporacyjnego Działalność Rady Nadzorczej w 2018 roku |
||
GRI 102-23 |
Przewodniczący najwyższego organu zarządczego |
Działalność Rady Nadzorczej w 2018 roku |
||
GRI 102-24 |
Kryteria nominacji i wyboru członków najwyższego organu zarządczego |
Struktura zarządzania Działalność Rady Nadzorczej w 2018 roku |
||
GRI 102-25 |
Konflikt interesów |
Struktura zarządzania |
||
GRI 102-26 |
Rola najwyższego organu zarządczego w określaniu celów, wartości i strategii |
Struktura zarządzania |
||
GRI 102-32 |
Rola najwyższego organu zarządzającego w raportowaniu na temat zrównoważonego rozwoju |
|||
Raport zintegrowany został oceniony przez członków Zarządu i Rady Nadzorczej, zatwierdzony przez Przewodniczącego Komitetu Audytu. |
||||
GRI 102-35 |
Polityka wynagrodzeń |
|||
GRI 102-36 |
Proces określania poziomu wynagrodzenia |
Struktura zarządzania |
||
GRI 102-40 |
Lista grup interesariuszy |
|||
GRI 102-41 |
Pracownicy objęci umowami zbiorowymi |
|||
GRI 102-42 |
Identyfikacja i selekcja interesariuszy |
|||
GRI 102-43 |
Podejście do angażowania interesariuszy |
|||
GRI 102-44 |
Kluczowe tematy i poruszane problemy |
|||
GRI 102-45 |
Jednostki gospodarcze ujmowane w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym |
|||
GRI 102-46 |
Zdefiniowanie treści raportu i granic aspektów |
|||
GRI 102-47 |
Zidentyfikowane istotne tematy |
|||
GRI 102-48 |
Korekta informacji |
Nie odnotowano korekt do poprzednich raportów |
||
GRI 102-49 |
Zmiany w raportowaniu |
Brak istotnych zmian |
||
GRI 102-50 |
Okres raportowania |
|||
GRI 102-51 |
Data publikacji ostatniego raportu |
|||
GRI 102-52 |
Cykl raportowania |
|||
GRI 102-53 |
Dane kontaktowe |
|||
GRI 102-54 |
Wskazanie czy raport sporządzono zgodnie ze Standardem GRI |
Raport został opracowany w oparciu o Standard GRI: opcja Core. |
||
GRI 102-55 |
Indeks GRI |
|||
GRI 102-56 |
Zewnętrzna weryfikacja raportu |
|||
Od 2010 roku raport poddajemy zewnętrznej weryfikacji. Wybieramy doświadczone, profesjonalne jednostki specjalizujące się w tym zakresie. |
||||
Podejście do zarządzania |
G 103 |
|||
GRI 103-1 |
Wyjaśnienie tematów zidentyfikowanych jako istotne wraz z wskazaniem ograniczeń/ oraz ich granic |
Obszar gospodarczy |
||
Obszar środowiskowy |
||||
Obszar społeczny |
||||
GRI 103-2 |
Podejście do zarządzania i jego elementy |
Obszar gospodarczy |
Otoczenie zewnętrzne - otoczenie makroekonomiczne Pytania do Jean François Fallachera, Prezesa Orange Polska Pytania do Macieja Nowohońskiego, Członka Zarządu Orange Polska ds. Finansów |
|
Obszar środowiskowy |
||||
Obszar społeczny |
||||
GRI 103-3 |
Ewaluacja podejścia do zarządzania |
Obszar gospodarczy |
||
Obszar środowiskowy |
Najlepsze doświadczenie klienta |
|||
Obszar społeczny |
Efektywność i odpowiedzialność w działaniu |
|||
Obszar ekonomiczny |
200 |
|||
Obecność na rynku |
202 |
|||
202-1 |
Wysokość wynagrodzenia pracowników najniższego szczebla według płci w stosunku do płacy minimalnej |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
Pośredni wpływ ekonomiczny |
203 |
|||
203-1 |
Wspierane inwestycje infrastrukturalne i usługi |
|||
203-2 |
Znaczący pośredni wpływ ekonomiczny |
|||
Przeciwdziałanie korupcji |
205 |
|||
205-1 |
Działania oceniane pod kątem zagrożeń związanych z korupcją |
|||
Wszystkie procesy są oceniane pod kątem ryzyka związanego z korupcją oraz w przypadku operacji obciążonych większym ryzykiem korupcji (np. Joint venture, fuzje i nabywanie, sprzedaż nieruchomości) stosowane są dodatkowe procedury. |
||||
205-2 |
Komunikacja i szkolenia w zakresie polityki i procedur antykorupcyjnych organizacji |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
205-3 |
Potwierdzone przypadki korupcji i podjęte działania |
Brak przypadków |
||
Naruszenie zasad wolnej konkurencji |
206 |
|||
206-1 |
Kroki prawne podjęte wobec organizacji dotyczące przypadków naruszeń zasad wolnej konkurencji oraz praktyk monopolistycznych |
|||
W 2018 r. zakończono postępowanie odwoławcze w sprawie grzywny za nadużycie pozycji dominującej. Sprawa została przedstawiona w nocie 28. Roszczenia, sprawy sądowe i zobowiązania warunkowe do SKONSOLIDOWANEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO MSSF ZA ROK 2018 http://www.orange-ir.pl/sites/default/files/OPL_skonsolidowany_raport_roczny_2018.pdf s. 49 |
||||
Obszar środowiskowy |
300 |
|||
Materiały |
301 |
|||
301-1 |
Wykorzystane surowce/materiały według wagi i objętości |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
301-3 |
Procent odzyskanych materiałów ze sprzedanych produktów i ich opakowań, według kategorii materiału |
|||
Energia |
302 |
|||
302-1 |
Zużycie energii przez organizację z uwzględnieniem rodzaju surowców |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
302-4 |
Redukcja zużycia energii |
|||
Woda |
303 |
|||
303-1 |
Łączny pobór wody w podziale na źródła |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
Emisje |
305 |
|||
305-1 |
Łączne bezpośrednie emisje gazów cieplarnianych |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
305-3 |
Inne pośrednie emisje gazów cieplarnianych (Zakres 3) |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
305-5 |
Redukcja emisji gazów cieplarnianych |
|||
Ścieki i odpady |
306 |
|||
306-2 |
Całkowita waga odpadów według rodzaju oraz metody unieszkodliwiania |
Załącznik B. Dane Środowiskowe |
||
Zgodność z regulacjami środowiskowymi |
307 |
|||
307-1 |
Wartość pieniężna kar i całkowita liczba sankcji pozafinansowych za nieprzestrzeganie prawa |
|||
W 2018r. nie nałożono na firmę żadnych kar za nieprzestrzeganie przepisów i regulacji dotyczących ochrony środowiska. |
||||
Obszar społeczny |
400 |
|||
Zatrudnienie |
401 |
|||
401-1 |
Pracownicy nowozatrudnieni oraz odejścia |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
401-2 |
Świadczenia dodatkowe zapewniane pracownikom pełnoetatowym, które nie są dostępne dla pracowników czasowych lub pracujących w niepełnym wymiarze godzin |
|||
Bezpieczeństwo i higiena pracy |
403 |
|||
403-1 |
Procent łącznej liczby pracowników reprezentowanych w formalnych komisjach (w których skład wchodzi kierownictwo i pracownicy) ds. bezpieczeństwa i higieny |
100% |
||
403-2* |
Wskaźnik urazów, chorób zawodowych, dni straconych oraz nieobecności w pracy oraz liczba wypadków śmiertelnych związanych z pracą |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
W jednym przypadku zostało potwierdzone narażenie zawodowe i schorzenie wymienione w aktualnym wykazie chorób zawodowych – przewlekła choroba narządu głosu spowodowane nadmiernym wysiłkiem głosowym, trwającym co najmniej 15 lat, niedowład mięśni wewnętrznych krtani z wrzecionowatą niedomykalnością fonacyjną głośni i trwałą dysfonią. Chorobę tę stwierdzono u pracownicy, która w latach 90-tych pracowała jako telefonistka, a od 1999r kolejno jako referent, kasjerka, doradca klienta indywidualnego i specjalisty ds. obsługi i sprzedaży. Postępowanie toczy się od 2017 r. Obecnie trwa proces odwoławczy spółki. |
||||
403-3 |
Pracownicy szczególnie narażeni na choroby związane z miejscem pracy |
|||
W firmie nie występują stnowiska pracy, na których pracownicy narażeni byliby na choroby związane z miejscem pracy. |
||||
403-4 |
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy uwzględnione w formalnych porozumieniach zawartych ze związkami zawodowymi |
|||
Kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy zostały przyjęte w PUZP. |
||||
Edukacja i szkolenia |
404 |
|||
404-1 |
Średnia liczba godzin szkoleniowych w roku przypadających na pracownika |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
404-2 |
Programy rozwoju umiejętności menedżerskich i kształcenia ustawicznego, które wspierają ciągłość zatrudnienia pracowników oraz ułatwiają proces przejścia na emeryturę. |
|||
404-3* |
Odsetek pracowników podlegających regularnym ocenom jakości pracy i przeglądom rozwoju kariery zawodowej, według płci i kategorii zatrudnienia. |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
* Wskaźnik raportowany częściowo |
||||
Róznorodność i równość szans |
405 |
|||
405-1 |
Skład ciał nadzorczych i kadry pracowniczej w podziale na kategorie pracowników według płci, wieku oraz innych wskaźników różnorodności |
|||
405-2 |
Stosunek podstawowego wynagrodzenia mężczyzn do wynagrodzenia kobiet według zajmowanego stanowiska |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
Przeciwdziałanie dyskryminacji |
406 |
|||
406-1 |
Całkowita liczba przypadków dyskryminacji oraz działania naprawcze podjęte w tej kwestii |
W 2018 roku do Komisji Etyki nie zgłoszono takich przypadków |
||
Praca dzieci |
408 |
|||
408-1 |
Działania zidentyfikowane jako niosące ze sobą istotne ryzyko wykorzystywania pracy dzieci oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków |
W firmie nie stwierdzono takich zagrożeń |
||
Praca przymusowa |
409 |
|||
409-1 |
Działania zidentyfikowane jako niosące za sobą istotne ryzyko wystąpienia pracy przymusowej lub obowiązkowej oraz środki podjęte w celu eliminacji takich przypadków |
W firmie nie zidentyfikowano takich zagrożeń. |
||
Prawa człowieka |
412 |
|||
412-2 |
Szkolenia pracowników w zakresie polityk i procedur poszanowania praw człowieka |
Załącznik A. Dane Społeczne |
||
Społeczności loklane |
413 |
|||
413-1 |
Jednostki biznesowe organizacji, uwzględniające zaangażowanie społeczne, ocenę wpływu i programy rozwojowe |
|||
413-2 |
Działalność organizacji wywołująca negatywny wpływ na społeczność lokalną |
|||
W przypadku firmy telekomunikacyjnej kwestie związane z bezpiecznym korzystaniem z usług oznaczają nie tylko najwyższą dbałość o spełnianie wymogów norm bezpieczeństwa, ale i rzetelną informację nt. wykorzystywanych urządzeń i technologii. W odpowiedzi na pytania dotyczące potencjalnego szkodliwego wpływu fal radiowych emitowanych przez urządzenia telekomunikacyjne oraz te wykorzystujące nowe technologie, został przygotowany globalny portal Orange o falach radiowych wyjaśniający w sposób przystępny działanie telefonii komórkowej, z sekcją informującą o najnowszych doniesieniach naukowych, oraz zawierający wskazówki dotyczące ograniczenia ekspozycji na fale radiowe podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Portal został także przetłumaczony na język polski i można go znaleźć na stronie www.ondes-radio.orange.com/pl/. |
||||
Udział w życiu publicznym |
415 |
|||
415-1 |
Całkowita wartość finansowa i rzeczowa darowizn na rzecz partii politycznych, polityków i instytucji o podobnym charakterze, według krajów |
|
||
Zgodnie z Rozdziałem 7 Wytycznych antykorupcyjnych Orange Polska Orange zabrania się wszelkiego rodzaju wpłat od Spółki (gotówka, przedmioty wartościowe, towary lub usługi, pożyczki,wartościowe papiery pożyczkowe) dokonywanych bezpośrednio lub pośrednio na rzecz partii politycznych. W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. nie przyznano żadnych wkładów finansowych ani rzeczowych partiom politycznym, politykom lub powiązanym instytucjom według kraju. |
||||
Zdrowie i bezpieczeństwo klientów |
416 |
|||
416-1 |
Ocena wpływu istotnych kategorii produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo |
|
||
Wszystkie telefony komórkowe dostępne w ofercie Orange Polska odpowiadają standardom emisji ustalonym przez Międzynarodową Komisję Ochrony przed Promieniowaniem Niejonizującym (ICNIRP). Dbamy o to, by przechodziły odpowiednie testy, a bezpieczeństwo ich użytkowania było weryfikowane w procesie badań zgodności z tzw. zasadniczymi wymaganiami. Wszystkie urządzenia mobilne w ofercie Orange Polska są bezpieczne dla zdrowia i posiadają dołączoną informację o wartości współczynnika SAR, która zawsze jest mniejsza od ustalonych limitów bezpieczeństwa (poniżej 2 W/kg). Współczynnik absorpcji swoistej energii (SAR) dla telefonu komórkowego oznacza maksymalny poziom fal radiowych, jakiemu może być poddany użytkownik w trakcie rozmowy. Informację o wartości współczynnika SAR można znaleźć w instrukcji obsługi (specyfikacji technicznej) telefonu dołączanej przez producenta oraz w opisach telefonu na stronie www.orange.pl Stacje bazowe Sieć komórkowa Orange Polska wykorzystuje wyłącznie sprawdzone i bezpieczne dla wszystkich użytkowników techniki łączności bezprzewodowej. Spełnia też wszystkie europejskie oraz znacznie bardziej rygorystyczne normy krajowe w zakresie poziomów pól elektromagnetycznych. Emisja tych pól wokół wszystkich naszych stacji bazowych i nadawczych nie przekracza dopuszczalnych limitów ustalonych w polskich przepisach, co oznacza, że w miejscach dostępnych dla ludności nie przekracza wartości 0,1 W/m2. Spełniamy wszystkie rygorystyczne normy dotyczące poziomów pól elektromagnetycznych (EMF) wokół wszystkich stacji bazowych i nadawczych. Działania techniczne związane z ochroną przed EMF emitowanymi przez stacje bazowe instalacji radiokomunikacyjnych, budowanych w ramach naszych inwestycji lub eksploatowanych w sieci, zapewniają dotrzymanie standardów określonych w przepisach Rozporządzenia Ministerstwa Środowiska w sprawie dopuszczalnych poziomów pól EMF w środowisku oraz sposobów sprawdzania dotrzymania tych poziomów (Dz.U. Nr 192 z 2003 roku, poz. 1882/83). 5G Sieć 5G nie ma żadnego potwierdzonego negatywnego lub pozytywnego wpływu na ludzi – zarówno jeśli chodzi o natężenie pola elektromagnetycznego, jak i zakres wykorzystywanych częstotliwości. Wykorzystywane w technologii 5G urządzenia nie spowodują przekroczenia obowiązujących w Polsce norm dotyczących natężenia pola elektromagnetycznego. Normy zostały ustalone w oparciu o badania naukowe z takich dziedzin, jak medycyna, epidemiologia, biologia i dozymetria, zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Komisji ds. Ochrony przed Promieniowaniem Niejonizującym (ICNIRP). Fale radiowe to fale elektromagnetyczne o częstotliwości jeszcze mniejszej niż podczerwień czy światło widzialne (które są również falą elektromagnetyczną). Dlatego fale radiowe nie są promieniowaniem jonizującym (jak np. promieniowanie rentgenowskie), a poziomy stosowane w sieciach komórkowych zapewniają bezpieczeństwo z dużym marginesem ochrony. Pole elektromagnetyczne wykorzystywane w telefonii komórkowej nie ma żadnego potwierdzonego, niekorzystnego wpływu na człowieka. Fale radiowe i mikrofale nie są uznawane za potencjalną przyczynę powstawania nowotworów przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Zostały one zaliczone do kategorii zjawisk i substancji, których wpływ na rozwój nowotworów wymaga dalszych badań, ale nie oznacza to, że zdaniem WHO wpływ taki istnieje. |
||||
416-2 |
Przypadki niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat |
|||
W 2018 roku nie wystąpiły przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w zakresie wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo na każdym etapie cyklu życia. |
||||
Marketing i oznakowanie produktów i usług |
417 |
|||
417-1 |
Wymogi wewnętrzne w zakresie oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat |
|||
Wszystkie produkty dostępne w ofercie Orange Polska posiadają odpowiednie oznaczenia tj.: - nazwa producenta towaru i jego adres, instrukcja w języku polskim; - oznaczenie CE na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2004 r. w sprawie dokonywania oceny zgodności telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przeznaczonych do dołączania do zakończeń sieci publicznej i urządzeń radiowych z zasadniczymi wymaganiami oraz ich oznakowania; - oznaczenie „kosz” na podstawie Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym; - deklaracja zgodności DoC (Declaration of Conformity) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r.; - informacja o SAR (Specific Absorption Rate) na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 3 lutego 2006 r. |
||||
417-2 |
Przypadki niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania produktów i usług oraz informacji na ich temat |
|||
W 2018 roku wobec Orange Polska nie stwierdzono niezgodności z regulacjami oraz dobrowolnymi kodeksami dotyczącymi oznakowania i informacji o produktach i usługach. |
||||
417-3 |
Przypadki niezgodności z regulacjami i dobrowolnymi kodeksami w dotyczącymi komunikacji marketingowej |
|||
W 2018 roku jedna reklama została uznana przez Komisję Etyki Reklamy za sprzeczną z Kodeksem Etyki Reklamy. |
||||
Ochrona prywatności klienta |
418 |
|||
418-1 |
Uzasadnione skargi dotyczące naruszenia prywatności klienta i utraty danych |
|||
W 2018 nasi klienci skierowali do GIODO 12 skarg. Wszystkie decyzje GIODO, które zapadły w odniesieniu do ww. skarg w badanym okresie, potwierdziły prawidłowość przetwarzania przez Orange Polska S.A. danych osobowych. W roku 2018 nie zostały nałożone na Spółkę żadne kary z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych. Na każdym etapie gromadzenia i przetwarzania danych dbamy o obowiązek informowania klienta m.in. o celu i zakresie przetwarzania jego danych, prawie dostępu do nich oraz możliwości ich poprawiania. |